Fotowoltaika
z bilansowaniem 1:1.

1. Fotowoltaika z bilansowaniem
nadwyżki 1:1

2. Zarządzanie własną energią

3. Przesył energii między
użytkownikami i urządzeniami

dołącz

dołącz
close

Jak to działa?

Nadwyżki prądu z Twojej instalacji fotowoltaicznej, czyli niezużyta na bieżąco energia, trafiają do sieci. Dzięki danym z licznika dwukierunkowego, zliczamy ich ilość.

Nadwyżkę odbierzesz w 100%, kiedy instalacja przestała produkować prąd np. nocą lub wtedy, gdy nie produkuje wystarczającej ilości energii do Twojego zapotrzebowania. Na pierwszym etapie usługi w godzinach pomiędzy 13:00 a 15:00 oraz 22:00 a 6:00. A w weekendy i dni wolne od pracy - przez cały dzień.

Dotychczas mogłeś skorzystać jedynie z 70 lub 80% nadwyżki, teraz wykorzystasz ją w 100%. Dodatkowo Twoje nadwyżki będa naliczać się i kumulować na Twoim koncie bezterminowo, a nie jak dotychczas wyłącznie przez 365 dni. W sieci Columbus, będziesz mógł je odebrać przez cały okres korzystania z usługi.

Prąd jak Powietrze

Bilansowanie nadwyżek energii 1:1 to tylko jeden z elementów usługi Prąd jak Powietrze. Docelowo usługa umożliwi wymianę nadwyżek energii na tokeny. Wykorzystując tokeny będziesz mógł np. zapłacić za energię elektryczną w innym miejscu - domu, mieszkaniu czy na stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Tokeny pozwolą Ci również na zakup produktów dostępnych na dedykowanej platformie dla użytkowników usługi Prąd jak Powietrze. Wszystko to zrobisz za pomocą jednej, prostej aplikacji.

Wyprodukowałeś więcej nadwyżki niż potrzebujesz? Sam zdecyduj, co z nią zrobisz! Dzięki aplikacji ColumbusOS będziesz mógł monitorować swoje saldo z dnia na dzień i kiedy zechcesz. Zdecyduj, co zrobisz z niewykorzystanym prądem.

Zdecyduj, co zrobisz ze swoją nadwyżką prądu

Masz dzieci na studiach?
Wyślij im dobrą energię ze słońca.

Jeździsz hybrydą lub elektrykiem?
Doładuj samochód nawet na drugim końcu Polski.

Produkujesz więcej niż potrzebujesz?
Podziel się z potrzebującymi.

Wymień nadwyżkę na tokeny i płać nimi
w dedykowanym e-sklepie.

Aplikacja ColumbusOS

W aplikacji ColumbusOS błyskawicznie sprawdzisz informacje o produkcji energii ze swojej instalacji fotowoltaicznej. Dowiesz się, ile nadwyżek przesłałeś do sieci i skontrolujesz aktualny stan swojego "magazynu energii". Zyskasz również dostęp do faktur, które będziesz mógł w prosty i bezpieczny sposób opłacić. Z CoumbusOS będziesz zawsze na bieżąco!

Aplikacja będzie dostępna wraz z uruchomieniem 3-ego etapu usługi.

Zobacz, jak działa Prąd jak Powietrze

PRĄD JAK POWIETRZE ⚡ |
VIDEO Q&A cz.1
Prześlij trochę energii swoim
bliskim | Prąd Jak Powietrze
Bilansowanie energii
z fotowoltaiki w stosunku 1:1
| Prąd Jak Powietrze

Najczęściej zadawane pytania

“Prąd jak Powietrze” polega na bilansowaniu 1:1 nadwyżek wyprodukowanej energii z instalacji fotowoltaicznej oraz na dalszym etapie na jej tokenizacji - zamianie kWh na tokeny, które umożliwią Ci zakup energii w dowolnym miejscu (np. w innym mieszkaniu) lub wymianę ich na inne produkty. Dzięki usłudze, sam będziesz mógł zarządzać energią z własnej instalacji fotowoltaicznej i jeszcze efektywniej ją wykorzystywać.

Nadwyżki prądu z Twojej domowej instalacji fotowoltaicznej trafią do sieci. Columbus jako dostawca energii zliczy wysłaną nadprodukcję tak, byś później mógł odebrać ją bez strat, w 100%. Kiedy słońce zajdzie, a Twoja instalacja przestanie produkować prąd, będziesz mógł otrzymać z sieci równowartość wyprodukowanego wcześniej prądu za darmo:

  • w I etapie usługi PJP: w godzinach 22:00-6:00, w ciągu dnia w g. 13:00-15:00 oraz w soboty i niedzielę przez całą dobę (tzw. II strefa taryfy G12w),
  • w II etapie usługi PJP: w obu strefach taryfy G12, gdzie odbiór nadwyżki bez start będzie możliwy 24h/dobę.

W ramach bilansowania 1:1 nadwyżka energii “magazynuje się” na Twoim koncie bezterminowo przez cały okres trwania umowy, a nie jak do tej pory zaledwie przez 365 dni. Jeśli zdecydujesz się na powrót do wcześniejszego sprzedawcy energii, rozliczymy Twoją nadwyżkę tak, abyś na tym nie stracił.

Usługa “Prąd jak Powietrze” przygotowana jest z myślą o osobach, które zdecydują się na instalację fotowoltaiczną od Columbus oraz dla tych klientów Columbus, którzy już dziś korzystają z domowej fotowoltaiki i Columbus Care. Jesteś konsumentem, czyli masz licznik w taryfie G i instalację do 50 kW? Dołącz do naszej usługi. Jeśli nie jesteś pewny czy zmiana aktualnego bilansowania będzie dla Ciebie korzystna - uzupełnij kwestionariusz na stronie columbuscare.pl. Na podstawie przesłanych danych określimy Twój profil zużycia energii i odpowiemy, czy dzięki usłudze Prąd jak Powietrze możesz zaoszczędzić jeszcze więcej

Columbus Care to kompleksowa obsługa klienta realizowana przez Columbus i doceniona godłem “Teraz Polska”. Columbus Care to także panel klienta, za pomocą którego zawrzesz z nami umowę w bezpiecznej formie on-line, sprawdzisz status swojej umowy, a już niedługo sprawdzisz również swoje rachunki za prąd, zobaczysz aktualne uzyski z instalacji fotowoltaicznej i podejrzysz, ile posiadasz nadwyżki energii

Skontaktuj się z nami poprzez formularz dostępny na stronie https://pradjakpowietrze.pl/, a my pomożemy z założeniem konta na platformie Columbus Care oraz poinformujemy o możliwościach zmiany taryfy - jeśli zdecydujesz się na przejście na taryfę G12w podpisanie umowy kompleksowej z Columbus, wszystkie formalności załatwimy za Ciebie.

Poprosimy Cię jedynie o uzupełnienie pełnomocnictwa, które upoważni nas do złożenia wniosku o zmianę taryfy w Twoim imieniu. Jednak w sytuacji gdy dystrybutor poprosi o dodatkowe dokumenty np. tytuł prawny do lokalu, poprosimy o ich dosłanie.

Jeśli jesteś Klientem Columbus:

  • prześlij nam aktualną umowę kompleksową i pełnomocnictwo, a sprawdzimy, czy przy zmianie taryfy konieczna będzie wymiana licznika na dwustrefowy (jeśli tak, wymiana będzie bezpłatna),
  • nie musisz wymieniać inwertera. Ten, z którego obecnie korzysta Twoja instalacja spełnia wszelkie wymogi.

Jeśli chcesz skorzystać z usługi:
1. Uzupełnij kwestionariusz i wyślij swoje zgłoszenie przez: pradjakpowietrze.pl (jeśli wcześniej wysłałeś zgłoszenie, skontaktujemy się z Tobą w celu uzupełnienia niezbędnych informacji)
2. Sprawdzimy, czy posiadasz już konto w usłudze Columbus Care. Jeśli nie, pomożemy Ci je założyć.
3. Skontaktujemy się z Tobą i poprosimy Cię o dostarczenie kopii umowy kompleksowej oraz pełnomocnictwa, które pozwoli nam załatwić formalności za Ciebie.
4. Zweryfikujemy Twoją obecną umowę – sprawdzimy okres wypowiedzenia oraz to, czy masz odpowiednią taryfę (G12w).
5. Jeśli masz inną taryfę niż G12w, wystąpimy o jej zmianę.
6. Jeśli jesteś już gotowy do zmiany umowy kompleksowej - otrzymasz od nas umowę, możesz podpisać ją online przez Columbus Care. Pamiętaj w nowej umowie sprzedawcą będzie Columbus Obrót a dystrybutorem Twój dotychczasowy OSD. W razie jakichkolwiek awarii sieci, dalej za ich naprawę odpowiada za nie ten sam podmiot co obecnie. (np. Tauron, PGE, ENERGA, ENEA)
7. Wypowiemy w Twoim imieniu umowę u obecnego sprzedawcy.
8. Poinformujemy OSD w Twoim imieniu o tym, że zmieniłeś sprzedawcę.
9. Nowa umowa kompleksowa wejdzie w życie, a Ty zaczniesz korzystać z bilansowania 1:1.

Po przystąpieniu do usługi Prąd jak Powietrze, podpiszesz umowę kompleksową na sprzedaż energii ze spółką obrotu należącą do grupy Columbus, dystrybutorem będzie nadal obecne OSD. Umowa będzie zawierana na czas określony. Gdy przedłużysz z nami umowę, Twoje nadwyżki zostaną z Tobą, jeśli zechcesz zrezygnować, rozliczymy je z Tobą po cenie rynkowej.

Nie. Przystąpienie do usługi “Prąd jak powietrze” jest bezpłatne. Jedyne koszty jakie możesz ponieść to te związane z zerwaniem poprzedniej umowy kompleksowej przed końcem okresu jej trwania.

Cały proces możemy zrealizować bezpłatnie, tak abyś nie musiał/a ponosić żadnych dodatkowych kosztów. Nasi pracownicy każdorazowo przed przystąpieniem do usługi zweryfikują jaką obecnie posiadasz taryfę i warunki umowy kompleksowej. Na podstawie warunków umowy kompleksowej (zapisów, okresu obowiązywania, okresu wypowiedzenia) przekażemy Ci jakie są możliwości i czy już teraz możemy wypowiedzieć za Ciebie umowę bez żadnych konsekwencji finansowych, jeśli będzie obowiązywał Cię dłuższy okres wypowiedzenia lub zerwanie czasowej umowy wiązałoby się z koniecznością zapłacenia kary umownej, wcześniej Cię o tym poinformujemy i zasugerujemy, aby poczekać aż dotychczasowa umowa się zakończy.

To od nas otrzymasz faktury, tak jak od dotychczasowego dostawcy energii. Rachunki będziesz mógł opłacić tradycyjnie lub online, w panelu klienta Columbus Care.

Potrzebną energię będziesz mógł dokupić. Stawki za zakupioną energię będą na poziomie obecnych taryf, które największym w kraju sprzedawcom energii zatwierdza Urząd Regulacji Energetyki. Gwarantujemy, że energia pobrana przez prosumentów z sieci będzie pochodzić ze źródeł odnawialnych.

Odpowiedzialność za przerwy w dostawie prądu i usuwanie ewentualnych awarii nadal ponosi Operator Systemu Dystrybucyjnego. OSD będzie miał takie same obowiązki jakie ma teraz. Reguluje to umowa kompleksowa, a w szczególności obowiązki generalnych umów dystrybucyjnych. W przypadku awarii możesz skorzystać z awaryjnego numeru telefonu 991 dla całej Polski poza Warszawą i z numeru 22 821 31 31 dla Warszawy.

etap

1

Bilansowanie 1:1

Odbieraj poza szczytem
w taryfie G12w

(weekendy, dni wolne oraz codziennie w godzinach 22:00-06:00 i 13:00-15:00)

Aktualny etap

etap

2

Bilansowanie 1:1

Odbieraj nadwyżki 24/7

Start: po przekroczeniu odpowiedniego progu Prosumentów na pierwszym etapie

etap

3

Tokenizacja
nadwyżek energii

Zamieniaj nadwyżki na energię w dowolnym miejscu

Faza I: Pilotaż 100 Prosumentów
Faza II: Pilotaż 1000 Prosumentów

Faza III: Wdrożenie komercyjne dla wszystkich

dołącz